Apple verliest op filmverkopen

Apple verliest een dollar op iedere recente film die het verkoopt via de Amerikaanse vestiging van iTunes. Dat verlies hoopt het bedrijf goed te maken door de verkoop van settopbox Apple TV.

Films van de meeste grote studio's zijn sinds deze maand in de Amerikaanse editie van Apples online mediawinkel te koop op de dag van de dvd-release. Volgens de Wall Street Journal betaalt het bedrijf daarvoor zestien dollar per verkochte rolprent aan de filmmaatschappijen, terwijl klanten 14,99 dollar afrekenen.

Apple hoopt dat verlies te compenseren door een verkoopstijging van settopbox Apple TV. Naar dat kastje, waarmee muziek en films vanaf een computer of vanaf internet draadloos naar een tv gestreamd kunnen worden, zou door de beschikbaarheid van recente films meer vraag moeten komen.

Ook de verkoop van nieuwe iPods met videomogelijkheden zou door de filmdeal moeten aantrekken. De markt voor Apples muziekspeler lijkt het verzadigingspunt te bereiken: na de stormachtige groei van de laatste jaren neemt de verkoop nauwelijks meer toe. Apple moet zich daarom meer gaan richten op de vervanging van oudere modellen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!