De onlineprijzenvergelijker Kieskeurig heeft een mobiele versie van zijn website opgezet. Consumenten kunnen met de dienst nagaan of ze het object van hun verlangen elders goedkoper kunnen bemachtigen, zo schrijft de Volkskrant woensdag.
De gewone website van Kieskeurig.nl viel al te raadplegen via het mobieltje, mits voorzien van goede apparatuur en snel mobiel internet. Door een afgeslankte kopie voor de gsm te bieden wil de prijzenvergelijker ook de ‘lichte’ en ‘langzame’ consument een dienst bewijzen.
Uit onderzoek van het Amerikaanse bureau Forrester blijkt dat zestig procent van de internetters vertrouwt op online-recensies van volstrekte vreemden op websites als Kieskeurig.nl. “Niet als individu”, vult Gartner-analist Josh Bernoff aan, “maar wel als de meerderheid een product aanprijst of afvalt.”
Kieskeurig.nl timmert ook offline aan de weg. Deze maand verschijnt het tweede nummer van het Kieskeurig Magazine, in een oplage van 1,1 miljoen stuks. Het blad wordt gratis gebundeld met bladen als Libelle en Margriet.
Prijzen vergelijken met mobieltje
Gepubliceerd op 7 mei 2008 om 00:00
Reacties 0