Speurders profiteert van ‘duur’ Marktplaats

Bij de strijd om de particuliere adverteerder heeft Speurders een slag gewonnen ten opzichte van concurrent Marktplaats. Het aantal advertenties bij Speurders.nl, onderdeel van de Telegraaf Media Groep, steeg met tien tot vijftien procent sinds Marktplaats.nl vorige maand een tariefsverhoging doorvoerde. Dit meldt Webwereld.

Op 23 april werd bij een groot aantal rubrieken op verkoopsite Marktplaats tarieven ingesteld van drie tot negen euro. Deze waren aanvankelijk gratis.

De tarieven in de rubriek auto's en motoren stegen met zes euro en voor een advertentie in de rubriek zakelijke goederen en huurwoningen ging de prijs van negen naar 25 euro. Adverteerders reageerden ontstemd toen Marktplaats in april aankondigde de tarieven te gaan verhogen. Toen al kondigden veel mensen aan over te zullen stappen naar Speurders, dat volledig gratis is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!