Bij de strijd om de particuliere adverteerder heeft Speurders een slag gewonnen ten opzichte van concurrent Marktplaats. Het aantal advertenties bij Speurders.nl, onderdeel van de Telegraaf Media Groep, steeg met tien tot vijftien procent sinds Marktplaats.nl vorige maand een tariefsverhoging doorvoerde. Dit meldt Webwereld.
Op 23 april werd bij een groot aantal rubrieken op verkoopsite Marktplaats tarieven ingesteld van drie tot negen euro. Deze waren aanvankelijk gratis.
De tarieven in de rubriek auto's en motoren stegen met zes euro en voor een advertentie in de rubriek zakelijke goederen en huurwoningen ging de prijs van negen naar 25 euro. Adverteerders reageerden ontstemd toen Marktplaats in april aankondigde de tarieven te gaan verhogen. Toen al kondigden veel mensen aan over te zullen stappen naar Speurders, dat volledig gratis is.
Speurders profiteert van ‘duur’ Marktplaats
Gepubliceerd op 7 mei 2008 om 00:00
Reacties 0