Vertegenwoordigers zorgen voor band tussen uitgeverij en boekhandel

Doordat boekhandels hun contacten met uitgeverijen steeds vaker via inkoopcombinaties laten lopen, krijgen de onderlinge relaties een zakelijker karakter. Boekhandels selecteren hun titels streng door het voortdurend groeiende aanbod en kiezen vaak voor de efficiency van een centrale inkoop. Door de toenemende zakelijkheid in de branche moeten uitgeverijen zich bezinnen op hun contact met boekhandels. Persoonlijk contact blijft het sleutelwoord. Centraal hierbij staan vertegenwoordigers. Kleinere uitgeverijen kiezen vaak voor uitbesteding van hun verkoopcontacten via bedrijven als Denis en Van Ditmar. Grotere uitgeverijen breiden het aantal vertegenwoordigers uit. Ook hun rol verandert. Klantenbezoekers van individuele winkels zijn niet alleen gericht op verkoop, maar geven ook advies over de presentatie van het fonds en het assortiment. Ook weten zij door hun persoonlijke betrokkenheid bij de boekhandel wat er onder klanten leeft en hoe de winkel daarop in kan spelen. Winkels hechten veel waarde aan hun adviezen, maar worden wel kritischer. Vertegenwoordigers moeten ook kunnen meedenken over de toekomst van de boekhandel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!