Man koopt vaker online dan vrouw

Mannen kopen sinds kort meer via het internet dan vrouwen. 56 procent van de mannen verkiest winkelen vanuit de luie stoel boven shoppen in de stad, zo blijkt uit onderzoek van managementadviesbureau Accenture.

De mannelijke kooplust blijkt ook door modemerken te zijn opgevallen, want die springen er gretig op in. “Online kleding kopen is nieuw voor mannen, ze moeten het nog leren”, zegt Ali Khan, oprichter van de site menalamode.com, het mannelijke alternatief voor net-a-porter.com. “In tegenstelling tot vrouwen hebben de media hen niet wekelijkse gebombardeerd met een ‘nieuwe look’.”

De modedetailhandel doet goede zaken op het internet. Volgens onderzoeksbureau Nielsen heeft 36 procent van de consumenten met internetaansluiting het laatste kwartaal van 2007 online kleding, schoenen of accessoires gekocht. Dat is een verdubbeling ten opzichte van twee jaar geleden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!