Door het aanhoudende zonnige weer vliegen de zonnebrillen als warme broodjes over de toonbank. Vooral dure merkbrillen blijken gewild, zo schrijft De Telegraaf vandaag.
“Eind april, begin mei is het altijd raak en lijkt iedereen wel een zonnebril te willen kopen, maar nu is het echt extreem”, zegt Ernest Linneweever van Linneweever Optiek, een van de grootste zelfstandige opticiens van ons land. “Vooral luxe zonnebrillen zijn niet aan te slepen. We hebben brillen van het Nederlandse Sinner voor 35 euro, maar mensen leggen grif 350 euro neer voor een Christian Roth of 700 euro voor een exclusieve uitgave van het Italiaanse Fendi.”
“Merken die wij goed verkopen, zijn Fendi, Michael Kors en Badgley Miscka en er is opvallend veel vraag naar Prada Sport”, vertelt Kees Saton van Saton optiek met filialen in Katwijk, Leiderdorp en binnenkort ook in Amsterdam. “Die zijn niet goedkoop, maar dat deert de consument blijkbaar niets. Deze maand is echt booming. Komend weekend wordt het weer mooi en ik weet nu al dat ik dan al mijn personeel moet inzetten, wil ik alle klanten kunnen bedienen.”
Run op zonnebrillen
Gepubliceerd op 8 mei 2008 om 00:00
Reacties 0