Ako en Bruna in concurrentie met narrowcasting
Gepubliceerd op 18 februari 2005 om 00:00
Boekhandelsketen Bruna ambieert een snelle uitrol van haar narrowcasting activiteiten. Concurrent Ako volgt met eigen narrowcasting-initiatieven. Hans-Peter Akkerman van Retail Crossing leidt de narrowcasting-activiteiten van Ako. “Hoewel er al zeker tien jaar genarrouwcast wordt, begint het nu echt opgepakt te worden. Zeker nu onderzoek steeds nadrukkelijker aantoont dat tv-reclame niet werkt, zoeken adverteerders naar andere media”, aldus Akkerman. Bruna wil haar narrowcastingproject vanuit de testwinkels op Utrecht CS uitrollen over al haar vestigingen. “Wil je narrowcasting zinvol maken, dan moet je het breed aanbieden. Voor adverteerders is het te weinig als je alleen de stationwinkels of de grote steden aanbiedt. Wij willen de meest prikkelende en makkelijke boekwinkel van Nederland zijn. Dat imago heeft Bruna nu nog niet, dus moeten we verjongen en verfrissen”, aldus Hans Gelauff, algemeen directeur van Bruna.
Reacties 0