Free Record Shop heeft besloten haar naam te handhaven. Regelmatig is gesuggereerd dat de entertainmentketen na ruim 35 jaar afstand zou doen van haar naam. De retailorganisatie heeft nu officieel besloten de naam Free Record Shop zowel voor haar winkels als haar online activiteiten te behouden. De hoge naamsbekendheid en de positieve associatie die klanten met het merk hebben, hebben de doorslag gegeven.
"We hebben de optie van een nieuwe naam serieus onderzocht. Uiteindelijk is de mening van de klant bepalend geweest", aldus algemeen directeur Johan van Hees. "De naamsbekendheid is bijna honderd procent. Bovendien is de naam ‘Free Record Shop’ voor de consument een begrip. Voor de consument staat de naam allang niet meer voor een 'platenwinkel', maar voor entertainment. Uit onderzoek blijkt dat de klant de naam associeert met Music, Movies en Games en dat is precies wat we willen uitstralen."
Free Record Shop ontwikkelt momenteel een nieuw winkelconcept, dat in het najaar wordt geïntroduceerd. Het besluit de naam te behouden is een eerste belangrijke stap in het herpositioneringstraject. In de nieuwe filialen kunnen klanten entertainment ervaren in de breedste zin van het woord. De combinatie winkels en internet zal centraal staan.
Free Record Shop blijft Free Record Shop
Gepubliceerd op 15 mei 2008 om 00:00
Reacties 0