Warenhuisketen V&D is zich, na grote financiële verliezen en winkelsluitingen tussen 2001 en 2006, aan het herpakken. Volgens moederconcern Maxeda, dat onlangs het jaarverslag presenteerde, heeft de keten in 2007 het ‘beste resultaat in jaren’ gerealiseerd.
Eind 2007 werd in Doetinchem voor het eerst sinds jaren weer een nieuw warenhuis geopend. In augustus staat een nieuw filiaal in het Limburgse Venlo op de agenda. Daarmee komt het aantal V&D’s op 62. Voorts volgt in september de introductie van een V&D-webwinkel.
Volgens woordvoerder Sandy Perquin gaat V&D door met de shop-in-shopformule, waarbij A-merken in het warenhuis een winkel krijgen. Dit jaar doet de Franse parfumerieketen Sephorain Nederland zijn intrede via V&D.
Perquin stelt dat de kwaliteitsverbetering van het assortiment haar vruchten af werpt. Ook waardeert de klant het nieuwe vaste prijzenassortiment en de afdeling reisbagage.
Lees ook: Maxeda boekt vijf procent omzetgroei
V&D boekt ‘beste resultaat in jaren’
Gepubliceerd op 19 mei 2008 om 00:00
Reacties 0