Super Smoker mag toch adverteren

Producenten mogen voortaan reclame maken voor elektronische sigaretten zonder nicotine. Dat heeft de Inspectie voor de Gezondheidszorg besloten. Voorwaarde is dat producenten in advertenties wel benadrukken dat de vervanger van de echte sigaret geen nicotine bevat.

De beslissing volgt na een rechtszaak die minister Klink (Volksgezondheid) had aangespannen tegen producent Super Smoker. De bewindsman oordeelde begin dit jaar dat de e-sigaret een medicijn is, waarvoor zonder registratie geen reclame mag worden gemaakt.

Super Smoker vindt zijn product geen medicijn en spande een kort geding aan. Beide partijen troffen op het laatste moment een schikking, zodat de rechter er niet aan te pas hoefde te komen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!