Consumentenautoriteit mikt op meubelboulevards
Gepubliceerd op 23 mei 2008 om 00:00
“We hebben via onze website ConsuWijzer meer dan achthonderd klachten binnengekregen. Dat is veel”, meent directeur Marije Hulshof. “Bijvoorbeeld dat de koper het hele bedrag ineens moet betalen. De wettelijke betalingsgrens is maximaal vijftig procent. Je staat als consument zwakker als je alles hebt betaald en het gaat fout. Om die reden gaan we de algemene voorwaarden van meubel- en keukenverkopers grondig bekijken en zo nodig laten bijstellen.”
Naast de meubel- en keukenbranche richt Hulshof haar pijlen op de reisindustrie en de ‘beltoonmaffia’. Vooral wat die laatste sector teweegbrengt overtreft haar stoutste verwachtingen. De berichten waren zo alarmerend, dat Hulshof samen met telecomwaakhond OPTA als een speer het Meldpunt Ringtones optuigde en bij de sector een sms-gedragscode afdwong.
Reacties 0