Flinke groei webwinkelen

Consumenten hebben vorig jaar voor 3,9 miljard euro uitgegeven bij webwinkels. Dat is veertig procent meer dan in 2006 en het sterkste groeipercentage van de laatste jaren. Dat meldde het onderzoekbureau Blauw Research donderdag op basis van onderzoek in samenwerking met branchevereniging Thuiswinkel.org.

De totale omzet van vanuit huis gekochte artikelen steeg met 27 procent tot 4,7 miljard euro. In dit bedrag zitten ook de uitgaven via catalogi en bij postorderbedrijven. In de reguliere detailhandel werd vorig jaar een omzet van 86 miljard euro gerealiseerd. Daarmee is het aandeel van thuiswinkelen gestegen van 4,4 procent in 2006 tot 5,4 procent in 2007.

Volgens directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org heeft de forse stijging van de online aankopen te maken met een steeds groter vertrouwen van consumenten in internet. "Het wordt gemeengoed om via internet te kopen, ook wordt het eenvoudiger." Producten die het goed doen via internet zijn kleding, elektronica, boeken, cd's, dvd's, reizen en verzekeringen. Voedsel wordt nog relatief weinig via internet gekocht, maar hier zit wel een sterke groei in. "In deze branche is er eigenlijk maar één speler en dat is Albert Heijn", aldus Jongen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!