Kaufhof flirt met Nederlandse markt

De Duitse warenhuisketen Kaufhof flirt met de Nederlandse consument. Het concern wil met vestigingen langs de Nederlandse grens consumenten uit ons land lokken. Voorts overweegt de keten betreding van de Nederlandse markt met winkels, zo zei ceo Lovro Mandac, in een vraaggesprek met het Duitse dagblad Die Welt.

Voor warenhuizen is het lastig internationaal uit te breiden, meent Mandac. Het succes van Galeria Inno in België ziet hij graag als voorbeeld. "Toen wij dat in 2001 kochten bedroeg de omzet van Inno 201 miljoen euro. Dit jaar wordt het 340 miljoen euro. Dan kan niemand zeggen dat het niet functioneert."

Kaufhof is momenteel nog onderdeel van retailconcern Metro, maar Mandac rekent op een zelfstandige toekomst voor het bedrijf. Internationale expansieplannen kunnen daarbij een belangrijke strategie zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!