Caissièreloze winkel Tesco succes

De Britse supermarktketen Tesco is tevreden over een proef met een winkel zonder caissières. In de testsupermarkt met enkel zelfscanapparaten blijkt zo’n negentig procent van de klanten tevreden tot zeer tevreden over het afrekenen in de winkel.

Het experiment loopt in een filiaal van de Fresh & Easy-formule waarmee Tesco in de Verenigde Staten actief is. De keten verkoopt vrijwel alleen voorverpakte producten, wat het experimenteren met zelfscannen makkelijk maakt. Slechts de bananen worden vers verkocht, omdat deze te veel afwijking vertonen in maat en slecht reageren op voorverpakken, schrijft Distrifood.

Met zelfscankassa’s komt meer ruimte voor het assortiment. De zelfscankassa’s nemen ongeveer de helft van de ruimte in van traditionele kassa’s.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!