Tesco opent dit jaar eerste non-foodwinkel

Het Britse Tesco gaat dit jaar de eerste 100% non-foodwinkel openen. In deze nieuwe winkel zal het assortiment gedomineerd worden door kleding, elektronische apparatuur, cd’s en dvd’s. De verkoopoppervlakte van een Tesco non-foodwinkel zal ongeveer 3700 vierkante meter bedragen. “De verkoop van non-food is een veel te grote kans om te laten liggen. We hebben er heel goed naar gekeken en we gaan het nu gewoon proberen”, zegt Tim Mason, marketing-directeur van Tesco. De Britse markanalist Richard Hyman van onderzoeksbureau Verdict Research zegt over de plannen van Tesco: “De verkoop van deze artikelen is de sleutel tot het succes van de onderneming. De stap om non-foodwinkels te beginnen, zal de groei van de keten aanjagen. De aankondiging van Tesco om eigen non-foodstores te beginnen, zal een schok teweeg brengen bij flink wat retailers. Tesco was al goed in de non-food, en zal van die naamsbekendheid gebruik maken om verder te groeien.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!