Tesco opent dit jaar eerste non-foodwinkel
Gepubliceerd op 21 februari 2005 om 00:00
Het Britse Tesco gaat dit jaar de eerste 100% non-foodwinkel openen. In deze nieuwe winkel zal het assortiment gedomineerd worden door kleding, elektronische apparatuur, cd’s en dvd’s. De verkoopoppervlakte van een Tesco non-foodwinkel zal ongeveer 3700 vierkante meter bedragen. “De verkoop van non-food is een veel te grote kans om te laten liggen. We hebben er heel goed naar gekeken en we gaan het nu gewoon proberen”, zegt Tim Mason, marketing-directeur van Tesco. De Britse markanalist Richard Hyman van onderzoeksbureau Verdict Research zegt over de plannen van Tesco: “De verkoop van deze artikelen is de sleutel tot het succes van de onderneming. De stap om non-foodwinkels te beginnen, zal de groei van de keten aanjagen. De aankondiging van Tesco om eigen non-foodstores te beginnen, zal een schok teweeg brengen bij flink wat retailers. Tesco was al goed in de non-food, en zal van die naamsbekendheid gebruik maken om verder te groeien.”
Reacties 0