Internetshops informeren klanten slecht

Webwinkeliers informeren klanten vaak slecht. Hierdoor worden de rechten van de consument regelmatig geschonden. Dat blijkt uit het jaarverslag 2007 van de Consumentenautoriteit, die bij webwinkels tal van overtredingen heeft aangetroffen.

Negentig procent van de webwinkels zou zich niet volledig aan de informatieverplichting houden. De Consumentenautoriteit noemt geen namen van webwinkels die hun verplichtingen niet nakomen. Volgens de waakhond behoren ook ‘bekende webwinkels met duizenden klanten’ tot de zondaars. De meeste sites hebben hun voorwaarden direct aangepast.

De autoriteit is ook niet blij met de gang van zaken rond garanties en sms-diensten (die bijvoorbeeld zogenaamd gratis ringtones aanbieden).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!