Bijna zestig procent van de Nederlanders vindt dat het bedrijfsleven nog te weinig met oplossingen inspeelt op het thema duurzaamheid. Dit blijkt uit een onderzoek van MarketResponse en Pure&Profit, naar duurzaamheid en energiebesparing.
Van de ondervraagden is 26 procent tevreden over de manier waarop het bedrijfsleven inhaakt op het thema duurzaamheid. “Ondernemingen die serieus business willen maken van duurzaamheid, moeten afstappen van algemene en vrijblijvende, op bewustwording gerichte communicatie”, zegt Pieter van Os van Pure&Profit.
Vooral hoger opgeleide consumenten zijn zich bewust van de problematiek en staan open om te investeren in duurzame en energiebesparende oplossingen. Maar dit vraagt om meer concrete proposities van bedrijven die onderbouwd worden met informatie die onomstreden duidelijk maakt dat deze daadwerkelijk duurzaam zijn.
‘Consument wil duurzame oplossingen’
Gepubliceerd op 4 juni 2008 om 00:00
Reacties 0