Veel huishoudens kopen levensmiddelen bij groothandels

Eén op de zeven huishoudens koopt privé levensmiddelen bij groothandelswinkels als Sligro en Makro. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau GfK. Uit dit onderzoek blijkt verder, dat de prijzenslag tussen de supermarktketens een negatief effect heeft op het aantal klanten bij speciaalzaken, zoals de bakker, slager en groenteboer. De reformwinkels vormen de enige positieve uitzondering onder de speciaalzaken. Het aantal kopende huishoudens steeg daar met 0,4%.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!