A-merken op B-plekken in het schap van supers

De A-merken hebben het moeilijk. De supers krijgen steeds meer kritiek te verduren over de voortzetting van de prijzenoorlog. “Ik vind niet dat ze goed bezig zijn. Van A-merkfabrikanten worden eerst lagere prijzen geëist. Vervolgens krijgen ze de slechtere plekken op het schap want waarom zou een supermarkt een product promoten waar nog nauwelijks winst op wordt gemaakt? Minder promotie van het A-merk betekent minder verkoop. Zijn ze bezig met de wensen van de klant? Ik denk het niet. Het zijn allemaal acties onder druk van de prijzenoorlog. De Gruyter wist het vroeger ook veel beter dan hun klanten. Alle kaarten werden gezet op het huismerk. Nou, we weten hoe dát is afgelopen. Afgeserveerd is De Gruyter”, aldus Laurens Sloot van de Erasmus Universiteit Rotterdam in het AD.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!