Viagra, luxe parfums en sportschoenen; er is geen namaakproduct dat niet te koop was op de oude markt van Silk Street in Beijing. In de aanloop naar de Olympische Spelen hebben de kraampjes echter plaats gemaakt voor een nieuw winkelcentrum dat begin dit jaar zelfs een eigen huismerk heeft laten registreren. Maar de copycats zijn nog steeds actief.
Xiushui Market is na het keizerlijk paleis en de grote muur de derde toeristenbestemming van Beijing. Op een normale weekdag wordt de markt bezocht door een slordige twintigduizend bezoekers, terwijl dat in het weekend oploopt tot meer dan vijftigduizend. Silk Street heeft zich vooral een wereldwijde reputatie verworven als namaakmarkt, het epicentrum van de beruchte Chinese copycats. Er is van alles te koop, beginnend bij fake parfum, sportschoenen en horloges tot en met gekopieerde Viagra.
Het gehele artikel is te lezen in het juninummer van RetailTrends
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Silk Street
Gepubliceerd op 12 juni 2008 om 00:00
Reacties 0