Supermarktklanten storen zich tijdens het boodschappen doen het meest aan uitverkochte producten. Op nummer twee volgt het bijvullen van schappen tijdens openingstijden en lang wachten bij de kassa komt op de derde plaats. Dit komt naar voren uit het onderzoek ConsumentenTrends van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) onder 1500 consumenten.
Vorig jaar waren de lange wachtrijen bij de kassa nog de grootste ergernis. Dit jaar is ook het niet rustig kunnen inpakken van de boodschappen na het afrekenen als ergernis in de top tien terechtgekomen.
Het gros van de consumenten (87 procent) doet wel eens mee aan een spaaractie, blijkt verder uit het donderdag gepubliceerde onderzoek. Favoriet zijn spaaracties gericht op kinderen, gevolgd door sparen voor gratis producten of huishoudelijke artikelen.
De spaaracties, die nu met het EK voetbal in volle gang zijn met de welpies bij Albert Heijn en de voetbalpoppetjes bij Super de Boer, lonen. Vier op de tien consumenten (41 procent) geeft aan dat een goede spaaractie reden kan zijn om tijdelijk meer te besteden. Bijna een op de drie (28 procent) is zelfs bereid om (tijdelijk) van supermarktketen te wisselen.
Uitverkochte producten grootste ergernis
Gepubliceerd op 12 juni 2008 om 00:00
Reacties 0