De website van webwinkel Bol wordt deze zomer in een nieuw jasje gestoken. Zowel de ict-infrastructuur aan de achterkant als de voorkant van de website wordt vernieuwd. Dat meldt Twinkle op zijn website.
Tijdens het sleutelen aan de website wordt vooral veel aandacht besteed aan het stabieler en betrouwbaarder maken van het ordersysteem. “Het komt bij ons op seconden aan. Wij beloven dat, als klanten voor negen uur een bestelling plaatsen, die bestelling de volgende dag in huis is. Als een klant om één minuut voor negen een bestelling verstuurt, moet die bestelling op tijd bij de orderverwerking aankomen”, aldus Willem van Groenland, ict-directeur bij Bol.com.
De omzet is het afgelopen jaar met zestig procent gegroeid tot circa 170 miljoen euro. “De harde groei van het bedrijf zorgde er ook voor dat de webwinkel aan vernieuwing toe is.” De technologie die bol.com nu gebruikt, stamt nog uit de tijd dat het bedrijf een dochter was van mediaconcern Bertelsmann.
De klant zal waarschijnlijk niet eens zoveel merken van de nieuwe website, denkt marketingdirecteur Michel Schaeffer. “Het ziet er allemaal ietsje strakker uit, maar het is geen totaal nieuwe winkel.” Het bedrijf hoopt in vijf jaar de omzet te verdubbelen. Tegen die tijd verwacht Bol.com negentig tot honderd miljoen bezoeken per jaar te hebben.
Bol.com komt met nieuwe website
Gepubliceerd op 12 juni 2008 om 00:00
Reacties 0