De EK-actie van drogisterijketen Kruidvat krijgt nog een staartje, als het aan de Consumentenbond ligt. Kruidvat zag een actie met lcd-televisies in het honderd lopen en bood daarvoor excuses aan. De consumentenbelangenorganisatie vindt enkel verontschuldigingen te mager en onderhandelt met de directie van de formule over een oplossing.
Tijdens de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal op het EK voetbal tegen Italië gaf Kruidvat honderd euro korting op een lcd-televisie van 399 euro per door Oranje gescoorde goal. De drie treffers van Oranje leidden tot een stormloop op de website, waardoor de voorraad van 250 exemplaren zo weg was en de website van het bedrijf overbelast raakte.
De voorraad van de partij lcd-televisies was volgens de Consumentenbond veel te klein voor de actie. Volgens de regels moet een actieproduct in ‘voldoende mate’ aanwezig zijn bij dit type acties. Beide partijen hebben afgesproken binnen een week afspraken te maken over een oplossing.
'Excuses Kruidvat te mager'
Gepubliceerd op 15 juni 2008 om 00:00
Reacties 0