Jumboklant positiefst over hun winkel

De klanten van Jumbo zijn het meest tevreden over hun supermarkt. Voor de elfde keer op rij scoort de keten het hoogste cijfer (7,68) in het onderzoek van het bureau GfK.

Albert Heijn (7,5) wordt door zijn klanten iets beter beoordeeld dan voorheen. De marktleider verwierf daarmee een tweede plaats, drie plaatsen hoger dan in het onderzoek een half jaar geleden. Hekkensluiters zijn discounters Lidl en Aldi (respectievelijk 7 en 6,8) en Spar (6,78).

GfK doet tweemaal per jaar onderzoek naar de waardering van klanten voor hun supermarkt. Dit keer deden ongeveer zesduizend huishoudens mee aan het onderzoek. Ze beoordeelden hun eigen supermarkt onder andere op netheid, assortiment, kwaliteit en prijsniveau.

De minst gewaardeerde winkel (Spar) is volgens de klanten tevens ook de duurste supermarktketen van Nederland, gevolgd door Golff en MCD. Maar die laatste heeft wel het vriendelijkste personeel, gevolgd door Jumbo en Digros.

Aldi-klanten moeten het langste wachten bij de kassa, terwijl supermarktketen Jumbo de snelste kassières heeft. Vissen consumenten bij de Aldi het meest naast het net omdat producten zijn uitverkocht, de klanten van Dekamarkt hebben hier het minste last van.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!