Vakantiekrachten verleid met dure cadeaus

Het beperkte aanbod vakantiekrachten noopt bedrijven tot actie. Sommige werkgevers en uitzendbureaus zwaaien met dure cadeaus om jongeren te verleiden de vakantiemaanden bij hen te komen werken. Niet alleen de detailhandel en horeca komen maar moeilijk aan nieuwe tijdelijke krachten. Het probleem treft vele bedrijfstakken.

Jongeren worden steeds kritischer in hun keuze voor een vakantiebaan en vaak hebben ze al een vast bijbaantje. De noodzaak om in de vakantieweken extra werk te zoeken is er dan nauwelijks. Daarnaast spekken ouders hun kroost als nooit tevoren, schrijft BN De Stem.

Om toch de gewilde vakantiekrachten te lokken lonken extraatjes. Zo krijgen vakantiewerkers van attractiepark de Efteling kortingen op de entree en de musicals van het park.

Jongerenvakbonden plaatsen kanttekeningen bij de lokacties. Volgens hen leiden deze de aandacht af van de werkelijke rechten van vakantiekrachten, zoals het minimumloon. In plaats van mooie cadeaus zien de bonden dan ook liever hogere salarissen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!