Ook de allerkleinsten dragen nu een Dior-jurk
Gepubliceerd op 22 februari 2005 om 00:00
Modeontwerpers richten zich in toenemende mate op kinderen vanaf twee jaar. Volgens Raffaello Napoleone, bestuursvoorzitter van organisator van modebeurzen Pitti, worden het er elk jaar meer. `Vroeger vonden grote ontwerpers kinderkleren niet interessant, dat is helemaal omgeslagen.` Napoleone noemt het de belangrijkste trend van dit moment en denkt dat het te maken heeft met de toegenomen populariteit van labels. Ouders willen dat hun kinderen dezelfde merkkleding dragen als zijzelf doen.Willem Olsthoorn, oprichter van het Nederlandse merk Oilily, noemt het ontwerpen van kinderkleding het verder `uitmelken van een merk`. Hij vindt het verbazingwekkend dat de kinderkleding zo succesvol is. Ouders van de jongste modeslachtoffertjes kunnen terecht bij Baby Dior. Als een meisje geen luiers meer hoeft te dragen kan deze praktisch dezelfde Dior-kleding aan als haar moeder. Naast Dior komen ook Miss Blumarine, Roberto Cavalli Angels & Devils, Evisu Bonsai, Escada, Lonsdale, Guru en Levi`s met kledinglijnen die nauwelijks afwijken van hun volwassen tegenhangers. Timberland, Polo Ralph Lauren, Diesel, Replay, DKNY, Armani, D&G, Von Dutch, Burberry en Guess waren al langer voor de `kleinsten` actief.
Reacties 0