‘Helft bestellingen Otto via internet’

Otto doorbreekt waarschijnlijk dit jaar een mijlpaal in bestellingen via internet. Voor het eerst zal meer dan de helft van de orders bij 's werelds grootste postorderaar via het web binnenkomen. Dat zei bestuursvoorzitter Hans-Otto Schrader tijdens de presentatie van de cijfers van het afgelopen boekjaar, dat eindigde op 28 februari.

Schrader rekent erop dat ‘rond Kerstmis meer dan de helft van de omzet via internet binnenkomt’. Op dit moment ligt het aandeel nog op veertig procent.

De omzet van het Duitse concern kwam uit op 11,5 miljard euro, vooral door internationale groei. De buitenlandse inbreng aan de omzet bedraagt inmiddels 53 procent. In Duitsland kon maar nipt de omzet van vorig jaar worden geëvenaard.

De omzet van Otto, Schwab en Baur daalde met vier procent. Andere dochters als Sport Scheck en Witt wisten dat echter te compenseren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!