Consumentenbond heeft geen invloed op productkeuze consument
Gepubliceerd op 23 februari 2005 om 00:00
De Nederlandse consumenten leggen de adviezen van de Consumentenbond en consumentenprogramma’s als Kassa en Radar naast zich neer. De consumenten halen prijs- en productinformatie liever van websites. Dit blijkt uit een onderzoek van Nyenrode Business Universiteit. Het onderzoek richtte zich op de informatiebronnen op de telefonie- en energiemarkt. De onderzoekers menen dat de uitkomsten ook voor andere markten van toepassing zijn. 32% Van de consumenten zegt internet als belangrijkste informatiebron te beschouwen als het over prijs- en productinformatie gaat. Op een gedeelde tweede plaats staan reclame en websites van leveranciers met 18%. Slechts 14% van de consumenten noemt de Consumentenbond als belangrijkste informatiebron. “Terwijl wij 9% van de huishoudens tot onze leden rekenen, zegt 14% van de ondervraagden ons te raadplegen. Dat is dus meer. Bovendien zijn onze onderzoeken onafhankelijk, het is de vraag of de andere informatiebronnen dit ook kunnen zeggen”, zegt een woordvoerder van de Consumentenbond in een reactie.
Reacties 0