Macintosh Retail opent morgen een nieuwe belwinkelketen. Met de nieuwe formule, Telefoonkopen.nl, wil het bedrijf zijn leidende positie in de overvolle markt voor telecomwinkels verder versterken. Ook wordt Belcompany op de schop gegooid.
“Telefoonkopen.nl is een webwinkel, vandaar de punt-nl, die wordt ondersteund door een discountketen met dertig winkels”, zegt Paul Vreeburg, algemeen directeur van Belcompany en Telefoonkopen.nl. Telefoonkopen.nl richt zich op consumenten die zonder poeha geholpen willen worden. “Je kunt op internet je bestelling doen en die afhalen in een van de winkels.” In de winkel staan slechts een paar scherp geprijsde mobieltjes met een abonnement en enkele sim only-aanbiedingen.
Vreeburg wil Belcompany een andere positie geven door de Belcompany-winkels in ‘eilanden’ in te delen waar thema’s worden behandeld. “De consument proberen we zo te helpen om keuzestress te voorkomen. Deze heeft vaak geen idee wat je met een mobieltje allemaal kan”, aldus Vreeburg.
Lees ook Winkelomzet Macintosh daalt
Macintosh komt met nieuwe formule
Gepubliceerd op 1 juli 2008 om 00:00
Reacties 0