Moederconcern Stegeman fuseert

Campofrio en Groupe Smithfield, het moederconcern van het Nederlandse vleesbedrijf Stegeman, gaan fuseren. Dat maakten de twee bedrijven maandag bekend. Groupe Smithfield zal opgaan in Campofrio, maar een belang van 37 procent houden in het nieuwe concern.

De totale omzet van het nieuwe bedrijf zal uitkomen op ongeveer 2,1 miljard euro. Door de fusie, naar eigen zeggen ingegeven door zakelijke en strategische belangen, ontstaat de grootste vleeswarenfabrikant van Europa. De onderneming verwacht een synergie van veertig miljoen euro vanaf 2012. Bij het nieuwe Campofrio gaan bijna 12 duizend mensen werken. Het hoofdkantoor blijft in Madrid. Het bedrijf zal marktleider blijven in Nederland, Spanje, Frankrijk, België en Portugal.

Volgens Heleen van Benthem, bestuursvoorzitter van Stegeman biedt de fusie ‘een fantastische kans de Nederlandse consumenten kennis te laten maken met het hoogstaande assortiment Spaanse producten van Campofrio’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!