Plus en Netto mogen fuseren

De Duitse mededingingsautoriteit heeft onder strikte voorwaarden ingestemd met de fusie tussen de Duitse discounters Plus en Netto. Daarmee ontstaat na Aldi en Lidl een derde discountgrootmacht in Duitsland, schrijft vakblad Distrifood op haar website.

Het groene licht van het Bundeskartellamt heeft zijn prijs: Tengelmann, moederbedrijf van Plus, moet 400 Plus-filialen verkopen en de Plus-operatie (2500 discountzaken) aan Edeka overdragen. Bovendien verbiedt de kartelwaakhond de inkoopsamenwerking die Tengelmann wilde aangaan met Edeka, waartoe Netto behoort. Tengelmann en Edeka gaan de fusie-discounter exploiteren onder de formulenaam ‘Netto Marken-Discount’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!