Veertig procent huishoudens heeft digitale tv

In veertig procent van de Nederlandse huiskamers is digitale televisie aanwezig. Een half jaar terug was dit nog 35 procent, zo blijkt uit het halfjaarlijkse Establishment Survey van de Stichting KijkOnderzoek (SKO). Het onderzoek is gebaseerd op gegevens van 2848 huishoudens.

Sinds drie jaar is digitale tv bezig aan een opmars. Als gevolg van de toegenomen bekendheid en de gedaalde kosten, steeg het percentage huishoudens met digitale televisie van twee procent in 2005 naar vijftien procent begin 2006.

De groei van digitale televisie betekent het einde van de traditionele beeldbuis, omdat ook de verkoop van lcd- en plasmaschermen stijgt. Inmiddels kijkt 22 procent naar een lcd-scherm. Zes procent heeft een plasmascherm.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!