Nederlandse consument koopt meer vis

Nederlandse consumenten hebben in het eerste kwartaal van dit jaar meer vis gekocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. Zowel het volume als de bestedingen groeiden met vijf procent. Dat blijkt uit cijfers van GfK Panelservices over het huishoudelijk gebruik van vis.

Belangrijk voor de vergelijking is dat Pasen dit jaar in het eerste kwartaal viel en vorig jaar niet. Rond Pasen wordt over het algemeen vrij veel vis gegeten. GfK verzamelde de gegevens in opdracht van het Productschap Vis.

De bestedingen aan verse vis zijn in het eerste kwartaal van 2008 met zeven procent in bestedingen en twaalf procent in volume gegroeid. Voor diepvriesproducten is de markt op absoluut niveau nagenoeg stabiel gebleven. De markt van conserven steeg op absoluut niveau met elf procent qua bestedingen en drie procent qua volume.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!