Dramatisch kwartaal voor Levi’s

Spijkerbroekenfabrikant Levi’s kijkt terug op een slecht tweede kwartaal. De dollar bleef laag en door een nieuw IT-systeem faalde de logistiek, wat leidde tot een keldering van de nettowinst met 98,5 procent.

In vergelijking met dezelfde drie maanden vorig jaar, daalde die winst van ruim 45 miljoen dollar naar 701 duizend dollar.

In alle markten krompen de inkomsten voor Levi's. In Europa en Azië werden wel meer spijkerbroeken verkocht, maar door de lage dollar was het resultaat toch lager dan het jaar ervoor.

In de Verenigde Staten had de spijkerbroekengigant het zwaar. De inkomsten daalden met negentien procent. Het bedrijf wijt dit aan de slechte economie in de VS en het merk Dockers dat het slechter deed dan verwacht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!