Bestseller, bekend van onder meer Vero Moda, Jack & Jones en Only, is sinds 2006 de snelst groeiende formule in ons land. Dat blijkt uit gegevens van vastgoedbedrijf Jones Lang LaSalle.
Ook T-Mobile, Claire’s, Score en Six expanderen snel. Jones Lang Lasalle verwacht de komende jaren de meeste expansie van formules als Desigual, Sephora en flagshipstores van sportmerken als Nike, Puma en Adidas.
Verder komt uit de gegevens van de vastgoedadviseur naar voren dat de huurgroei in winkelgebieden in kleine en middelgrote steden (minder dan honderdduizend inwoners) naar verwachting stabiel zal blijven of zelfs terugloopt. Deze winkelgebieden blijken onvoldoende in staat een sterke concurrentiepositie te ontwikkelen, zij zijn vaak te weinig gericht op specifieke doelgroepen. De concurrentiepositie kan worden verstevigd als het winkelgebied wat betreft aanpak en vormgeving optimaal wordt afgestemd op de behoeften en interesses van de consumenten in het verzorgingsgebied, aldus Jones Lang LaSalle.
Lees het volledige persbericht van Jones Lang LaSalle hier.
‘Bestseller-formules groeien het hardst’
Gepubliceerd op 11 juli 2008 om 00:00
Reacties 0