2-1 voor Adidas

Retail heeft vaak te maken met juridische kwesties. Vanaf het julinummer van RetailTrends belicht mr. Ebba Hoogenraad regelmatig zaken die voor de gehele retail belangrijk en leidend kunnen zijn. In de eerste editie ‘RetailRecht’ een al jaren slepende zaak: de drie strepen van Adidas. Zijn parallel lopende strepen nu een logo of is het slechts decoratie? In een recente uitspraak van het Europese Hof van Justitie krijgt Adidas een beetje gelijk.

Op trainingspakken en schoenen wemelt het van de parallelle strepen. Drie parallel lopende strepen, in een met de kleding contrasterende kleur, staat sinds jaar en dag synoniem voor Adidas. Twee parallelle strepen komt ook vaak voor. Adidas ziet dit gebruik als merkinbreuk op het door haar gevoerde beeldmerk. C&A, H&M en V&D zijn echter van mening dat twee strepen louter als versiersel moeten worden gezien en vinden dat het recht van de merkhouder dit soort decoratie niet mag verbieden.

Het gehele artikel is te lezen in het julinummer van RetailTrends
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!