Tesco werkt in stilte aan een strategie om de opmars van discounter Aldi in het Verenigd Koninkrijk te stoppen. De Britse marktleider werkt hiertoe aan een nieuwe lijn huismerkproducten, zo meldden bronnen binnen Tesco aan de Sunday Times.
Het offensief wordt komende herfst ingezet met forse prijsverlagingen van honderden huismerkproducten, schrijft de krant. Het plan komt uit de koker van topman sir Terry Leahy, die zich zorgen maakt over de snelle groei van harddiscounters als Aldi en Netto.
De omzet van Aldi klom de afgelopen drie maanden met 21 procent. Door de slecht draaiende economie weten Britse consumenten steeds vaker de weg naar de prijsvechter te vinden. Aldi scoort met een reclamecampagne waarin het consumenten een besparing van dertig pond belooft bij iedere honderd euro aan boodschappen.
Tesco wil opmars Aldi stuiten
Gepubliceerd op 15 juli 2008 om 00:00
Reacties 0