'Unilever misleidt publiek met rookworstreclame'

Unilever misleidt het publiek met de reclame voor rookworst zonder kunstmatige toevoegingen. Dat stelt microbioloog Pieter ter Steeg. In de reclame suggereert Unox volgens Ter Steeg dat kunstmatige toevoegingen per definitie slecht zijn.

"In werkelijkheid zijn die stoffen volkomen veilig. Diverse hoogleraren hebben dat bevestigd, net als het Voedingscentrum en de Voedsel en Waren Autoriteit." Martijn Katan, voedingsexpert aan de Vrije Universiteit in Amsterdam: "E-nummers zijn per definitie veilig. Stoffen krijgen pas zo’n nummer als de Europese Unie heeft vastgesteld dat ze verantwoord kunnen worden gebruikt."

Unilever moest zich vorige week verantwoorden voor de reclame bij de Reclamecodecommissie. De uitspraak van de commissie volgt eind augustus.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!