Jeans geliefd bij Nederlandse consument

Nederlanders hebben bijna allemaal een spijkerbroek in de kast liggen. 95 procent van de Nederlanders draagt wel eens jeans. Gemiddeld liggen 5,4 spijkerbroeken in de kast, zo blijkt uit onderzoek van trendbureau Second Sight.

De spijkerboek ligt ook in de kast van ouderen, zo geeft 85 procent aan er regelmatig één te dragen. Ondervraagde ouderen van 61 jaar en ouder bezitten gemiddeld 3,6 spijkerbroeken, jongeren tot dertig jaar hebben er bijna acht in huis.

Jeans ‘zijn makkelijk en tijdloos om te dragen’, vinden de meeste Nedelanders. Driekwart draagt thuis een spijkerbroek. Ook in de vakantie en tijdens actieve uitjes is het kledingstuk favoriet. Voor speciale gelegenheden vinden Nederlanders jeans in het algemeen 'not done'. Vijf procent trekt voor een bruiloft of een jubileum wel eens een spijkerbroek uit de kast.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!