Nederlandse consument nog somberder

Het vertrouwen van de Nederlandse consument in de economie is in bijna drie jaar niet zo laag geweest als nu. Vooral de kredietcrisis op de financiële markten en dalende aandelenmarkten maken consumenten somber. Steeds minder consumenten denken snel grote aankopen te gaan doen, blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van RTL Nieuws.

Volgens de peiling is bijna een kwart (24 procent) van de ondervraagde Nederlanders negatief over de stand van de economie. Dat was in april nog veertien procent. Drie op de tien Nederlanders noemt de economische situatie goed. Bovendien denkt iets meer dan de helft van de ondervraagden (52 procent) dat de economische situatie het komende half jaar verder zal verslechteren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!