12% meer winst Adidas

Adidas heeft in het tweede kwartaal een winstgroei gerealiseerd van twaalf procent. De nettowinst kwam uit op 116 miljoen euro, dezelfde periode een jaar eerder was dit nog 104 euro miljoen. Dat heeft de sportwarenfabrikant dinsdagochtend bekendgemaakt. Analisten gingen uit van een winst 111 miljoen euro.

Het Duitse bedrijf heeft zijn margevooruitzicht voor het hele jaar verhoogd, door een betere regionale en productenmix, verdere uitbreiding van winkels en gunstige valutaontwikkelingen.

De omzet van Adidas steeg met veertien procent naar 2,52 miljard euro bij gelijke wisselkoersen, tegen 2,4 miljard euro vorig jaar. Alle merken - naast Adidas zijn dat ook Reebok en TaylorMade - zagen de omzet toenemen.

Toch blijft Reebok een zwakke plek. Het orderboek voor het merk, een belangrijke indicator voor de toekomstige omzet, daalde met dertien procent bij gelijke wisselkoersen in het tweede kwartaal.

Adidas is in omzet gemeten de op een na grootste maker van sportkleding en -schoenen ter wereld, na Nike.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!