Omzetverlies retail door opgebroken straat

De helft van de Nederlandse retail zegt vorig jaar omzet te zijn misgelopen omdat straten waren opgebroken. Dat blijkt uit telefonisch onderzoek van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) onder 700 ondernemers.

Het aantal winkeliers dat in 2007 hinder ondervond van werkzaamheden aan straten en wegen was met 43 procent een stuk hoger dan in 2006, toen 32 procent zich erover beklaagde bij het bedrijfschap.

Een ruime meerderheid van de detaillisten zegt wel tijdig door de gemeente op de hoogte te zijn gebracht van de werkzaamheden, maar de helft van de ondervraagde winkeleigenaren is niet tevreden met de maatregelen die gemeenten nemen om overlast en omzetverlies te voorkomen.

Het HBD adviseert winkeliers gemeenten gezamenlijk tegemoet te treden en dossiers aan te leggen om een schadevergoeding te kunnen afdwingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!