Li Ning miljoenen rijker door Spelen
Gepubliceerd op 12 augustus 2008 om 00:00
Beleggers verwachten dat de wereldwijde aandacht voor het sportmerk de doorbraak betekent en kochten massaal aandelen in. Het is nog te vroeg om te berekenen welke impact Li Nings optreden concreet zal hebben op de verkoop en de omzet, maar de beurs van Hongkong reageerde in elk geval al enthousiast.
De koersstijging is een mooie revanche voor Li Ning, die in de aanloop naar de Spelen twee tegenslagen te verwerken kreeg, zo schrijft het Belgische Nieuwsblad. Eerst moest de keten buigen voor Adidas dat dankzij een veel hoger bod de officiële sponsor werd van de Spelen in zijn land. Vervolgens ging plan B ook de mist in: de Chinese sportzender CCTV5 zou al zijn commentatoren Li Ning-kledij met duidelijke logovermelding laten dragen.
Toch hangen er ook twee donkere wolken boven Li Ning. Enerzijds is het bedrijf verwikkeld in een geschil met Adidas: zijn slogan Anything is possible lijkt verdacht veel op de Impossible is Nothing van Adidas. Anderzijds vertoont het logo van Li Ning een grote gelijkenis met de legendarische Swoosh van die andere grote concurrent, Nike.
Reacties 0