Economische teruggang raakt Nederlander

Bijna driekwart van de Nederlanders zegt persoonlijk last te hebben van de teruggang van de economie. Dat meldt onderzoeksbureau TNS NIPO op basis van een enquête in opdracht van RTL Nieuws.

De economische achteruitgang zet veel mensen aan tot een aanpassing van hun consumptiegedrag. Zo gaan ze vaker naar goedkopere winkels, kopen ze goedkopere producten, laten ze vaker de auto staan of stellen ze grote aankopen uit.

De laagconjunctuur gaat ook ten koste van krantenabonnementen, verenigingslidmaatschappen en vakanties. Zeven procent zegt zelfs spullen te hebben verkocht uit geldnood.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!