Bij babyboomers denken vrouwen anders over `wellness` dan mannen

Babyboomer-vrouwen vinden lichamelijke, geestelijke en spirituele `wellness` belangrijker dan hun mannelijke leeftijdsgenoten. Afgezien dan van een bevredigend seksleven, waar 73% van de mannen belang aan hecht tegen 61% van de vrouwen. Dit blijkt uit het rapport `Boomers` wellness lifestyle` van BuzzBack. Ook qua merken die boomers associeren met wellness zijn er aanzienlijke verschillen. Zo denkt 26% van de mannen allereerst aan Pfizer, de fabrikant van Viagra, terwijl 21% van de vrouwen Olay noemt. Hoewel 30% van zowel mannen als vrouwen wel eens alternatieve therapieen of geneesmiddelen heeft geprobeerd en nog eens 55% zegt hierin geinteresseerd te zijn, noemen vrouwen het vaakst (58%) aromatherapie, terwijl die in de top 5 van de mannen niet voorkomt. Mannen neigen vooral naar kruidenmiddelen (38%), waar overigens ook 44% van de vrouwen belangstelling voor heeft. Verder zijn er opvallende verschillen tussen de manier waarop vrouwen en mannen in het leven staan. Het grootste verschil doet zich voor bij spiritualiteit, die 88% van de vrouwen en 51% van de mannen noemt. Van de vrouwen noemt 94% lachen en plezier maken belangrijk, tegen 88% van de mannen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!