Tot de verbeelding sprekende vormgeving, ambachtelijkheid, verstilling, sprookjes en duurzaamheid. Dit zijn de belangrijkste interieurtrends die RetailTrends spotte tijdens de Salone del Mobile en de designweek in Milaan.
Overall kan worden vastgesteld dat de vormgeving van een product een steeds grotere rol gaat spelen. Hierbij zijn grofweg twee richtingen te signaleren. Enerzijds kiezen ontwerpers voor ‘still design’. Hierbij gaat het om eenvoud, puurheid, een groot respect voor het materiaal en de maakwijze. Anderzijds is er een lichting vormgevers die juist kiest voor tot de verbeelding sprekende ontwerpen, die je even doen glimlachen of je meenemen naar een andere wereld. Onder still design kunnen we de subtrend ‘Simply Wood’ scharen. Hout is als materiaal weer helemaal terug in het interieur voor kasten, tafels en stoelen.
Alles over de interieurtrends uit Milaan is te lezen in het augustusnummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Verstilling & Verbeelding in Milaan
Gepubliceerd op 21 augustus 2008 om 00:00
Reacties 0