Caissières gaan pinnen promoten

Caissières bij alle vijfduizend supermarkten gaan het betalen met de pinpas promoten. Zij zullen er voortaan bij hun klanten bij elke betaling op aandringen om te pinnen. Oók als iemand een klein bedrag afrekent. Vandaag begint ook een campagne op de publieke omroepen, op RTL, bij SBS en bij Discovery, schrijft het Algemeen Dagblad maandag.

“Veel mensen denken dat zij door te pinnen de winkelier op kosten jagen. Dat is niet zo, vandaar dat wij nu supermarkten ‘zelf’ hun klanten om PIN laten vragen”, legt woordvoerder Bob Goulooze van Currence, eigenaar van PIN, uit. “Omdat supermarkten als eerste veranderingen zien en doorvoeren en bovendien heel Nederland over de vloer krijgen, hebben wij deze spot met de boodschap ‘Klein bedrag pinnen mag!’ laten maken.”

Het is de bedoeling dat na de supermarkten ook alle andere winkels overstappen op 'altijd pinnen'. PIN is veiliger dan contant geld en goedkoper. Contant moet namelijk worden geteld, naar de bank gebracht, gecontroleerd en opnieuw gedistribueerd. Dat is bij betalen met plastic niet nodig. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!