Experts voorspellen zeven trends in management van merken
Gepubliceerd op 1 augustus 2004 om 00:00
De think tank Global Business Network, met experts op het gebied van merkenbeleid van over de hele wereld, voorspelt zeven trends in de ontwikkeling van merken. 1) Merken worden authentieker. Consumenten willen precies weten of producten en arbeidsomstandigheden aan de minimumeisen voldoen. 2) Ervaring met het merk wordt het marketingbeleid. Merken als Google en Amazon.com hoeven niet met reclame of sponsors te werken om een miljoenenpubliek aan te spreken. 3) Neuromarketing maakt manipulatie van merkvoorkeur mogelijk. Suggestie kan reacties op een merk sturen. 4) De grens tussen entertainment en merken vervaagt. Reality tv, vermenging van content en reclame en product placement maken het de consument niet makkelijk reclame als zodanig te identificeren. 5) Complexere merken vereisen nieuw brandmanagement. Consumenten doorzien reclame beter en adverteerders moeten dus zorgen voor meerduidige boodschappen. 6) Merken creeren sociale en culturele waarden. Merken zeggen steeds meer over hun gebruiker, van lifestyle tot politieke overtuiging. 7) Amerika maakt een wedergeboorte als cultureel sensitiever merk door. Bedrijven en merken worden ambassadeurs voor de VS.
Reacties 0