`Reisbureaus kunnen het prima volhouden`

Het is een veel gehoorde opmerking dat traditionele touroperators en reisagenten het niet lang meer zullen kunnen uithouden tegen de moordende concurrentie van directe leveranciers en boekingen via internet. Verscheidene reisondernemers vinden dit echter onzin. Door innovatief op te treden en de consument via verschillende kanalen te benaderen kunnen de reisbedrijven hun bestaansrecht behouden. Volgens diverse binnenlandse en buitenlandse deskundigen zitten alleen bedrijven die niet willen of kunnen meeveranderen in de gevarenzone. Naast de multikanaalbenadering is lowcost eveneens een trend onder reisbedrijven. Zowel in de luchtvaart als bij touroperators worden de prijzen steeds lager en verdwijnt meer commissiewerk. Daarnaast winnen ook last-minute reizen aan populariteit. Deze zomer ging een kwart van de mensen die in juli een vakantie geboekt hadden dezelfde maand nog weg. In 2003 was dit nog 15%. Ook wijzen deskundigen er op dat geavanceerde crm-systemen voor touroperators onmisbaar zullen worden. Hiermee kan onder meer ingespeeld worden op de vergrijzingstrend, waarmee ook de reiswereld meer te maken krijgt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!