Coca-Cola wil Chinese sapjesmaker inlijven

Coca-Cola aast op het bekendste Chinese sappenmerk Huiyuan. De Amerikaanse frisdrankengigant heeft 2,4 miljard dollar (1,53 miljard euro) over voor de onderneming, zo liet het concern woensdag weten, meldt Z24.nl.

De Huiyuan Juice Group is het bekendste merk sappen in China. Mocht Coca-Cola erin slagen het merk in te lijven, dan is het de grootste aanwinst voor Coca-Cola in China.

Coca-Cola betaalt volgens het plan 12,20 Hongkong dollar per aandeel van de Chinese sappenreus. Dat is ongeveer 1,6 Amerikaanse dollar (1,02 euro). Drie aandeelhouders die samen tweederde van de aandelen bezitten hebben ingestemd met het aanbod, aldus Coca-Cola.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!